Основна школа „Душко Радовић“ на Новом Београду недавно је постала домаћин праксе студената Академије за хумани развој, пружајући иновативни модел сарадње између образовних институција и стручњака у настајању. Студенти са програма психологије, логопедије, окупационе терапије, социјалног рада, образовања учитеља и васпитача, под вођством проф. др Саше Степановића, доктора педагошких наука и психолога, реализовали су низ активности које су унапредиле како школску праксу, тако и развој ученика.
Један од кључних аспеката ове праксе био је индивидуализовани приступ ученицима, који често није у потпуности остварив унутар стандардних образовних оквира. Захваљујући мултидисциплинарним тимовима студената, ученицима је пружена подршка у развоју когнитивних функција, социоемоционалних компетенција, пажње, координације и фине моторике. Овај приступ омогућава рано препознавање специфичних потреба и потенцијала ученика, што је кључно за њихову инклузију и напредак.
Током реализације праксе, студенти су осмислили и спровели интерактивне радионице прилагођене узрасту ученика, од првог до осмог разреда. Тематски спектар радионица обухватао је превенцију вршњачког насиља, развој емоционалне интелигенције, стратегије за јачање пажње и концентрације, као и активности усмерене на унапређење психо-моторних и перцептивних способности. Кроз иновативне методе и практичан рад, ученици су стекли драгоцена искуства и вештине које доприносе њиховом холистичком развоју.
За школу, оваква пракса представља значајан допринос, јер обогаћује образовни процес и пружа додатне ресурсе за рад са ученицима. Кроз сарадњу са студентима, наставници и учитељи су имали прилику да се додатно усмере ка имплементацији индивидуализованих стратегија у настави, чиме се унапређује квалитет образовања. Такође, пракса омогућава школи да кроз директну интеракцију са будућим стручњацима из области педагогије, психологије и сродних дисциплина добије нове увиде и алате за рад.
Овакав модел сарадње наглашава важност повезивања теорије и праксе у образовању, али и истиче значај мултидисциплинарног приступа у раду са децом. Реализација праксе у ОШ „Душко Радовић“ доказала је колико синергија стручности и образовања може допринети развоју ученика, професионалном усавршавању студената и унапређењу школске заједнице у целини.
Директорка Биљана Продановић
Дизајн сајта Студио Мзлаки @ ОШ "Душко Радовић" 2021.